"Bekukkantó"

Tizennégy kisgyermek ismerkedett leendő óvodájával.

Számítógép-adomány érkezett óvodásainknak a  ZeroTime Service Kft.  jóvoltából 

Hálás szívvel köszönjük a gyermekek és óvodapedagógusaik nevében

Hábit József Úr, ill. a ZeroTime Service Kft. (2013  Pomáz, Mikszáth Kálmán u. 36/4) nagylelkű adományát!

Két csoportunkat ajándékozták meg modern operációs rendszerrel feltelepítet, komplett számítógéppel, monitorral, klaviatúrával és egérrel.
Régi álmunkat váltották valóra, önfeledt, vidám kacagást varázsoltak az óvodába, elmélyült konstruktív tevékenységekre, széles körű ismeretszerzésre teremtettek lehetőséget önzetlen felajánlásukkal.

 

Karácsony

Zenés műsor

Mikulás, Mikulás....

Érzékenyítés a Fogyatékkal Élők Világnapján

Tök Jó Nap

Az Állatok Világnapja

A Magyar Népmese Napja

A Szív Napja

Vetélkedők a Jelenlét Pont munkatársainak szervezésében

Szüreteltünk

Gyermeknap

Anyák napja

Föld napja - virágültetés

Húsvétra hangolódva

A Víz világnapja

Nemzeti ünnepünk, március 15-e.

"Itt a farsang,   áll a bál..."

Várjuk a tavaszt!
Ez a tél nem volt túl goromba legény. Még a hóbatyuját is elfelejtette megrázni.
Nehogy eszébe jusson most kimérgelődnie magát, ezért az óvodások mindenféle zajkeltő eszközökkel felszerelkezve elindultak, hogy elűzzék a telet.
Az Oltalom Szeretetszolgálat Munkatársai az elmúlt évekhez hasonlóan most is szeretettel vártak bennünket a télűző Kiszebáb égetésre. Amíg égett a Kisze, a gyerekek mondókákkal, versekkel, csúfolókkal próbálták menésre bírni télúrfit. Utána nagyon finom kókuszgolyóval, szörppel lettek a kis télűzők megvendégelve. No meg egy hatalmasat játszhattak az Intézmény vadonatúj játszóterén. A gyerekek nevében köszönjük szépen!
Tanultunk a felelős
kutyatartásról
Megemlékezés a
Doni Hősökről
A LEGO-ban jártunk
Karácsonyi
Ünnepségeink
Mikulás
Márton nap
A szív napja

Faliújság

Hogyan lehet felkészülni szülőként a digitalizációval kapcsolatos nevelési kihívásokra?

A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.

A kockázatokról azonban kevés szó esik: szorongás, depresszió, önértékelés csökkenése, testképzavar, önkárosítás, alvásminőség romlása, addiktív magatartásformák.

 

Javaslatok szülők számára

  • Tegyük lehetővé, hogy a gyermekünk minél többet mozogjon, lehetőség szerint sokat játsszon a szabadban.
  • Legyen minél többet kortársai között, amely szükséges az agy megfelelő fejlődéséhez és a megfelelő szocializációhoz.
  • A szülők saját okostelefonjukat ne adják át a kisgyermekeknek.

Semmiképp se hagyják a gyermekeiket egyedül, felügyelet nélkül mobilozni vagy tabletezni, ehelyett használják közösen az eszközöket, kövesse azt odafigyelés, beszélgetés és közös játék. Beszélgessenek minél többet és együtt dolgozzák fel a digitális tartalmakat.

  • A gyermekek szellemi és érzelmi fejlettségüknek megfelelő játékokkal játszanak a digitális térben is.
  • Szükséges a képernyőidőt keretek közé szorítani. A WHO ajánlása szerint a gyermek:
  • 2 éves koráig mellőzzük a képernyő előtti időtöltést, az online kommunikáció kizárólag a szülőkkel, családtagokkal történő video-telefonálásra, kapcsolattartásra használandó,
  • 2-5 éves kor között naponta maximum 1 óra,
  • 6 év fölött maximum 2 óra képernyő előtt eltöltött idő engedélyezett (beleértve természetesen a televízió, a YouTube csatorna és a fejlesztő játékalkalmazások használatát is).
  • A szülők törekedjenek arra, hogy kisgyermekek számára javasolt, magas minőségű tartalmakat válasszanak.
  • Figyeljenek rá, hogy az online jelenlét/aktivitás, illetve a mesenézés egy alkalommal ne haladja meg a 30-40 percet, és mindig kövesse azt testmozgás vagy mozgásos játék.
  • Érdemes előre megbeszélni, hogy mennyi ideig fog tartani az online aktivitás (pl.: hány részt nézhet meg a gyermek a meséből), így könnyebb lesz azt befejezni.
  • Ajánlatos mesenézés helyett a karakterekkel történő interakciót támogató fejlesztő játékokat használni.
  • Az online - offline egyensúly kialakítása már ebben az életkorban megkezdődik a szabályok kialakításával. Célszerű digitális házirendet készíteni és azt mindenkinek betartani (eszközhasználat és online tér használata: hol, mikor, mennyit). Minden családtagra legyen érvényes, szülők részéről különösen fontos a példamutatás.
  • Az étkezés legyen képernyőmentes időszak.
  • A szülő tájékozódjon a kisgyermekek számára javasolt, magas minőségű tartalmakról, ne véletlenszerűen válasszon, és minden esetben tervezze meg ne csak a képernyőidő mennyiséget, hanem a tartalomfogyasztást is.
  • A kisgyermeknek nem valók a felnőtt platformok és tartalmak. Semmiképp se vonjuk be őket TikTokozásba, Instagramozásba, ne mutassunk nekik érdekes Shorts-okat.
  • A szülők, ha a gyermekekről fényképet készítenek, azt semmiképpen se osszák meg nyilvánosan.
  • Kisgyermekkorban a legfontosabb a mesélés, ezért ajánlott a napi szintű meseolvasás, hiszen bizonyítottan számtalan pozitív hatással bír.
Vissza