"Bekukkantó"

Tizennégy kisgyermek ismerkedett leendő óvodájával.

Számítógép-adomány érkezett óvodásainknak a  ZeroTime Service Kft.  jóvoltából 

Hálás szívvel köszönjük a gyermekek és óvodapedagógusaik nevében

Hábit József Úr, ill. a ZeroTime Service Kft. (2013  Pomáz, Mikszáth Kálmán u. 36/4) nagylelkű adományát!

Két csoportunkat ajándékozták meg modern operációs rendszerrel feltelepítet, komplett számítógéppel, monitorral, klaviatúrával és egérrel.
Régi álmunkat váltották valóra, önfeledt, vidám kacagást varázsoltak az óvodába, elmélyült konstruktív tevékenységekre, széles körű ismeretszerzésre teremtettek lehetőséget önzetlen felajánlásukkal.

 

Karácsony

Zenés műsor

Mikulás, Mikulás....

Érzékenyítés a Fogyatékkal Élők Világnapján

Tök Jó Nap

Az Állatok Világnapja

A Magyar Népmese Napja

A Szív Napja

Vetélkedők a Jelenlét Pont munkatársainak szervezésében

Szüreteltünk

Gyermeknap

Anyák napja

Föld napja - virágültetés

Húsvétra hangolódva

A Víz világnapja

Nemzeti ünnepünk, március 15-e.

"Itt a farsang,   áll a bál..."

Várjuk a tavaszt!
Ez a tél nem volt túl goromba legény. Még a hóbatyuját is elfelejtette megrázni.
Nehogy eszébe jusson most kimérgelődnie magát, ezért az óvodások mindenféle zajkeltő eszközökkel felszerelkezve elindultak, hogy elűzzék a telet.
Az Oltalom Szeretetszolgálat Munkatársai az elmúlt évekhez hasonlóan most is szeretettel vártak bennünket a télűző Kiszebáb égetésre. Amíg égett a Kisze, a gyerekek mondókákkal, versekkel, csúfolókkal próbálták menésre bírni télúrfit. Utána nagyon finom kókuszgolyóval, szörppel lettek a kis télűzők megvendégelve. No meg egy hatalmasat játszhattak az Intézmény vadonatúj játszóterén. A gyerekek nevében köszönjük szépen!
Tanultunk a felelős
kutyatartásról
Megemlékezés a
Doni Hősökről
A LEGO-ban jártunk
Karácsonyi
Ünnepségeink
Mikulás
Márton nap
A szív napja

Faliújság

DigiMini1 kutatás – Óvoda és digitalizáció

A médiakörnyezet fejlődését folyamatosan végig kísérte a gyermekek és fiatalok egészséges fejlődéséért való aggodalom. A XIX. század végén az újságok és a távíró, a múlt század harmincas éveiben a film, majd a hatvanas években a televízió káros hatásától féltették a felnövekvő generáció egészséges szellemi és erkölcsi fejlődését.

Az új médiakörnyezettel, a digitalizációval együtt járó kockázatok és lehetőségek felismerése napjainkban különösen fontos. A médiahasználathoz kapcsolódó gyermekvédelem kiindulópontja felmérni a való kockázatokat és meglátni a médiakörnyezet fejlődésében rejlő lehetőségeket. Az elmúlt időszakra jellemző, hogy már nem csak az iskolás korosztály érintett, hanem a kisebbek is, hiszen a gyermekeket születésüktől kezdve körbeveszi az online környezet, fogyasztanak médiatartalmakat, sőt, egyre több óvodásnak van már akár saját laptopja, mobiltelefonja. Igaz, hogy a gyermekek többségére ezek még nem jelentenek közvetlen kockázatot, de az óvodások számára a családon belüli, az óvodai, játszótéri és más élethelyzetekben látott okoseszköz és internethasználati minták alapozzák meg azokat az igényeket, elvárásokat és attitűdöket, amelyek meghatározzák a gyermekek későbbi digitális jövőjét.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett felmérés célja az volt, hogy megvizsgálja, mi jellemző ezen a téren az óvodás korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények óvodapedagógusai által vezetett és beküldött megfigyelési naplók feldolgozására, az abban rögzített helyzetek, tapasztalatok, észrevételek elemzésére került sor 2020-ban. Ennek alapján megállapítható, hogy az óvodások gyakran utánozzák a mobilhasználatot, és minden arra alkalmas formájú tárgyat okostelefonként használnak: „telefonálnak”, fényképeket és szelfiket „készítenek”, koppintanak, elhúzzák az ujjukat például a fakockán – pontosan lemásolva az igazi használatot. Játékuk során megfigyelhető a könyvekből és Lego-elemekből készített tablet, amin „dolgoznak” – utánozva a felnőttek tevékenységét. A megfigyelések alapján úgy tűnik, hogy szinte mindegyik gyermek naponta használja az okoseszközöket (telefon, tablet) mesenézésre vagy játékra és előfordul az is, hogy a közösségi oldalakat is látogatják.

A gyermekek eszközhasználata megjelenik a játéktevékenységükben, főleg játékidőben (pl.: legóból okostelefont alkotnak és „játszásiból” azon telefonálgatnak, illetve a csoportszobákban fellelhető számítógép nélküli billentyűzettel is előszeretettel játszanak. Nagyon ötletes és találékony megoldásaik vannak arra vonatkozóan, miket lehetne helyettesítő eszközként használni: pl: LEGO, játék laptop, kocka, laptop papírból, játéktelefon, laptop társasjáték táblájából.

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza