Tök Jó Nap

Az Állatok Világnapja

A Magyar Népmese Napja

A Szív Napja

Vetélkedők a Jelenlét Pont munkatársainak szervezésében

Szüreteltünk

Gyermeknap

Anyák napja

Föld napja - virágültetés

Húsvétra hangolódva

A Víz világnapja

Nemzeti ünnepünk, március 15-e.

"Itt a farsang,   áll a bál..."

Várjuk a tavaszt!
Ez a tél nem volt túl goromba legény. Még a hóbatyuját is elfelejtette megrázni.
Nehogy eszébe jusson most kimérgelődnie magát, ezért az óvodások mindenféle zajkeltő eszközökkel felszerelkezve elindultak, hogy elűzzék a telet.
Az Oltalom Szeretetszolgálat Munkatársai az elmúlt évekhez hasonlóan most is szeretettel vártak bennünket a télűző Kiszebáb égetésre. Amíg égett a Kisze, a gyerekek mondókákkal, versekkel, csúfolókkal próbálták menésre bírni télúrfit. Utána nagyon finom kókuszgolyóval, szörppel lettek a kis télűzők megvendégelve. No meg egy hatalmasat játszhattak az Intézmény vadonatúj játszóterén. A gyerekek nevében köszönjük szépen!
Tanultunk a felelős
kutyatartásról
Megemlékezés a
Doni Hősökről
A LEGO-ban jártunk
Karácsonyi
Ünnepségeink
Mikulás
Márton nap
A szív napja

Faliújság

DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?

A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.

A kutatás részeként drámapedagógiai módszerek alkalmazásával fókuszcsoportos kutatásra került sor, ezzel a módszerrel az óvodáskorú gyermekektől is értékes információkat lehet gyűjteni, akiket kérdőíves kutatással vagy interjúzással még nem lehet szóra bírni.

A kutatók a gyermekeket egy fiktív környezetbe helyezték, ahol egy mesebeli ország királya nehéz döntés előtt áll, mert az országában eddig még nem jelentek meg a „kütyük”, és döntenie kell arról, beengedje-e őket vagy sem, és ha igen, milyen szabályok mellett. A vizsgálatot végző kutató helyezkedett a mese egyes szereplőinek helyzetébe, majd a gyermekek tanácsadóként mondhatták el nekik a véleményüket. Ezt követően megvizsgálták, hogyan változtatja meg az országot a kütyük megjelenése, ki hogyan viselkedik az utcán. Majd a király óvodáskorú fia saját eszközt szeretett volna, és a gyermekek újra tanácsadóként segíthettek a királynak, hogy mit akar a fia, miért akarja, és ő szülőként mit csináljon ebben a helyzetben. Ezt követően a kiskirályfi kölcsönkapta az apja telefonját és azzal ment be az óvodába. Ezúttal a facilitátor a kiskirályfi szerepébe lépett, és a gyermekek az óvodapedagógusok szerepébe kerühettek, akiknek valamit kezdeniük kell a „mobilozó” gyermekkel.

Végül a játékot egy reflektív beszélgetéssel zárták, hogy nekik, mit szabad otthon és az óvodában és mit nem, illetve milyen javaslataik lennének a felnőttek számára.

A fókuszcsoport során a gyermekek így nem csak saját szemszögükből, hanem a szülők és az óvodapedagógusok szemszögéből is megfogalmazhatták az okoseszközökkel és az internettel kapcsolatos gondolataikat.

 

Az óvodapedagógusok tapasztalatai szerint az okoseszköz-használat szülői mintái gyakran valamiféle feszültséget jeleznek, a szülőkre pedig szinte egyöntetűen a kommunikáció- és kontrollhiányos magatartás a jellemző. A tiltás elvétve fordul csak elő, és az aktív résztvevő szülői magatartás sem jellemző. 

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza